сряда, 3 септември 2008 г.

"Проклетите седем години" (1955)


Филма започва с историята на индианците от племето Манхатън, които всяка година, през най-горещият юлски сезон,когато жегата е непоносима,изпращат жените и децата нагоре по течението на реката в прохладните планини или на морското крайбрежие.Мъжете остават вкъщи да си "гледат работата", а именно: " да слагат капани, да ловят риба, да лолуват." След 5 века нищо не се променя - жените и децата отново биват изпращани извън града,а мъжете остават вкъщи "да си гледат работата". После ни запапознава с едно най-обикновено манхатънско семейство - г-н Ричард Шърман, жена му Хелън и сина Рики. Ричард работи в издателска компания на "джобни издания" и е адски голям фантазьор (като всеки друг мъж).След тва на съседката и "падат доматите" и започва поредица от забавни моменти. Ето моите най-любими:
.....
" - Какво стана?
- Тази чугунена саксия безмалко да ме убие. Ооо, вие ли сте?
- Ооо, паднаха ми доматите! "
......
" Първо седя така 14 секунди, след което казвам: "Ядох лук на обяд и чеснов сос на вечеря,но той никога няма да разбере..Целувката ми с новата Дезълдент си остава все така сладка! "
.....
" - Много е стилно да лежиш във ваната и да пиеш шампанско, само че не можах да отворя бутилката.Вие можете ли?
- Разбира се!
- Тогава ще се кача горе и ще я донеса, тя е в хладилника, заедно с чипса и бельото ми."
.....
" - Женен съм от 7 години и при мен се появява,това което вие наричате " Непреодолимото желание на 7мата година". Какво да правя?
- Когато човек го сърби, трябва да се почеше! "
.....
" Мислите ли, че саксията ви е паднала сама? Такива случайности не се случват! Нищо не се случва от самосебе си, само по наше желание! Когато сте поливали доматите сте бутнали саксията! "
.....
" Няма от какво да се срамувам! Дълбоко в себе си ние сме диваци! Безнадеждно объркани мъже и жени.Вече е късно, влака не може да бъде спрян, ледът се топи! "
.....
" Препечени филийки и някаква блондинка в банята! Опитай се да докажеш, че цяла нощ си пакетирал гребло! "
......
" - Хелън,умирам! Дай ми цигара!
- Цигара! Нали знаеш,че д-р Мърфи ти забрани да пушиш!
- Моля ви д-р Мърфи,само една за изпът, а пътят ще бъде дълъг! "
.....
" - Трябва да ви призная,че на младите момичета не съм им интересен. Те искат Грегъри Пек!
- Така ли? Откъде знаете какво искат младите момичета?
- Не знам, но предполагам.
- Пак вашето въображение, мислите,че всички момичета са глупачки.Мислите,че отиват на парти,заради някой,който се разхожда с небрежно разкопчана жилетка и все едно ти казва "о,колко съм готин" или " не можеш да ми устоиш".Предполагате, че от това направо трябва да припадат.Но това не става! В стаята има и още едно момче,което стои в ъгъла,може би той е малко нервен,плашив и срамежлив. Отначало не го разбираш, но после започваш да чувстваш че той е нежен, добър и грижовен,че ще бъде нежен,деликатен и сладък.Ето това може наистина да те възбуди!
.....
"- Мога да обясня за блондинката в кухнята!
- Чакай, каква блондинка в кухнята?
- Наистина ли искаш да знаеш?
- Да не би да е Мерилин Монро? А ти да се нарежеш така в 8:30 сутринта! "

Няма коментари: